כמה הגדרות לפני קניית רכב

גדלים

המספרים מיצגים את היחס גודל בין הרכב האמתי לרכב על שלט.

החל מ 1/4, ועד ל 1/36 ואפילו קטן יותר..
כלומר, 1/8, שמינית מרכב אמיתי.
1/36, מיקרו כי הרי זה גודל הרכב המקורי לחלק ל 36.

איך זה נוסע?

המכוניות מתחלקות גם כאן למספר אופציות:

ניטרו – דלק מעורב, מתנול, ניטרו מתאן, ושמנים. מנועים מסוג זה מחזיקים בין 6-13 גלון (כל גלון הוא כ4 ליטר).

חשמל – מכוניות הפועלות ע"י מנוע חשמלי, גם כאן זה מתחלק לשני קבוצות:
מנועי בראשהד, בעלי פחמים, מנועים פחות אמינים, פחות חזקים ומהירים, ובזבזנים יותר אבל הם זולים יותר.
מנועי בראשלס, ללא פחמים, מנועים אמינים יותר, חזקים יותר ומהירים יותר, אך מאחר והם איכותיים יותר הם יקרים ממנועי הבראשהד.

3. בנזין – דלק בנזין מעורב עם שמן, נמצא רק במכוניות גדולות יחסית, 1/6 ומעלה. מנועים אלו הרבה יותר אמינים ממנועי הניטרו והרבה פחות עדינים מהם.

קטגוריות:
בגדול, החלוקה היא לשלוש: מכוניות כביש, מכוניות שטח וזחלנים.

כביש, כשמה כן היא, קטגוריה לרכבי כביש, שלא מיועדת לנסיעה בשטח
רכבים נמוכים יחסית שמיועדים בעיקר למהירויות גבוהות.

שטח, כמו כל ג'יפ "אמיתי" גם רכבי שטח יכולים לנסוע על כביש. אך הדבר פחות מומלץ. הרכבים גבוהים יותר, מתהפכים יותר במהירויות גבוהות ופחות מיועדים לזה.

רכבי השטח מתחלקים למספר קטגוריות:

מאנסטר:
הרכב מיועד בעיקר לשטחים "קשים", דיונות, שטחים פתוחים, קפיצות, וכדומה.

באגי:
הרכב מיועד בעיקר למסלולים.
הרכבים האלו נחשבים למקצועיים ביותר בעולם בקטגורית השטח היוקרתיים בקטגורית השטח.
הרכבים האלו פחות מיועדים לנסיעה בשטחים פתוחים וקשים בגלל שהן נמוכות יחסית ובעלי עבירות נמוכה מעט משל המאנסטרים.
אבל יכולים לנסוע ברוב המקומות שבהן מאנסטר יכולה.

טראגי:
הרכב מיועד בעיקר למסלולים.
הרכב הנוי על בסיס הבאגי, מאורך יותר ורחב יותר.
הרכבים האלו בעלי עבירות גבוהה משל הבאגי, ויכולים לעבור כמעט כל דבר שמאנסטר יכולה לעבור.
היתרון ברכבים האלו, שהמקצועיים בניהם (והיקרים לרוב), אמינים יותר מהמנסטרים שמסתובבות בשוק. מה שגרם להרבה אנשים בתחום הבאשינג (הסעה בשטחים פתוחים) לעבור עליהם.

באגי וטראק 2X4:
הרכבים האלו בעלי עבירות נמוכה יחסית, כן נוסעים לרוב רק על מסלולים, קטנים יותר ועדינים יותר משל הבאגי והטראגי.

השארת תגובה